Created string item:644:title for text group menu: A K T U A L N O Ś C I

 

Udział uczniów w olimpiadach, konkursach, turniejach
 

Rodzaj współzawodnictwa

Nazwa współzawodnictwa

Liczba uczestników

Osiągnięcia (zajęte miejsca, wyróżnienia)

Olimpiady przedmiotowe

XVI Międzynarodowe Targi Firm Symulacyjnych                                        w Pradze

12

prezentacja firmy wśród 170 firm symulacyjnych z 14 krajów Europy - jako jedyna z Polski

Olimpiada Wiedzy Ekonomicznej

20

etap szkolny

Olimpiada Przedsiębiorczości

47

10 osób zakwalifikowało się do etapu okręgowego

Olimpiada Wiedzy Ekologicznej

9

etap szkolny

Ogólnopolska Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia PCK

33

etap szkolny - udział w etapie rejonowym

Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Rolniczych - blok: żywienie człowieka

35

III miejsce - etap okręgowy, zakwalifikowanie do etapu ogólnopolskiego w Bydgoszczy

XII Olimpiada Wiedzy o Unii Europejskiej

2

zakwalifikowanie się do finału woj.. Świętokrzyskiego

Olimpiada Wiedzy o Polsce i świecie współczesnym

2

udział w etapie okręgowym

Krajowa Olimpiada Teologii Katolickiej

40

 -

II Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej

21

Eliminacje szkolne

II Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej - Kraków

2

Finalistka

Konkursy przedmiotowe

Konkurs BHP 


II miejsce – etap wojewódzki
VII miejsce – etap ogólnopolski 

„Młody Kreator Sztuki Kulinarnej”


Udział w etapie wojewódzkim 

Ogólnopolski Konkurs Rachunkowości 

34 

Zakwalifikowanie się do etapu centralnego w Rzeszowie (1 uczeń) 

 Konkurs na najlepszego Księgowego (szkolny)

39 

I miejsce ucznia klasy III a 

Język angielski TEST OXFORD PLUS

27

Dwójka laureatów IV stopnia
oraz 7 wyróżnień

Konkurs tłumaczeniowy „Juventus Translatorem” – język niemiecki

2

udział

„Dni hotelarza” – międzyszkolny konkurs

16

II miejsce i III miejsce (dyplomy i nagrody książkowe)

Konkurs tłumaczeniowy „Juventus Translatorem” – język angielski

3

uczestnictwo

Pierwszy Dzień Języków Obcych

6

Grupa 6 – osobowa – III miejsce

Konkurs na eksperyment fizyczny

10

2 grupy (po 2 osoby) zakwalifikowanie do etapu wojewódzkiego

Konkurs „Mistrz Wiedzy Maklerskiej”

27

I miejsce uczennica
klasy IV h Technikum

Scentifist for day – konkurs na esej astronomiczny

1

Dyplom dla uczestnika

Astronomiczny konkurs międzynarodowy organizowany przez NASA

1

Dyplom za udział

IV Kieleckie Mistrzostwa w Matematycznej Piłce Nożnej

10

3 osoby wyróżnione

„20 lat wspólnie – rola samorządów ludzkich”

10

Udział w finałach w Warszawie

Ogólnopolski Konkurs statystyczny

18

5 miejsce w Polsce ucznia klasy III a Technikum

XV Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijne „Civitas Christiana”

27

3 osoby w etapie diecezjalnym, dyplomy za udział

SIGG 2010 Fundacja Rynku Kapitałowego

17

I drużyna na 589 miejscu

Konkurs recytatorski „Stachuriada”- etap powiatowy

3

I miejsce grupowe

Konkurs recytatorski „Strofy niczyje” (BSCK)

1

II miejsce

Inne konkursy

Konkurs wiedzy „Co należy wiedzieć o HIV i AIDS” 

 15

3 uczniów wzięło udział w etapie powiatowym 

Wojewódzki Przegląd Zespołów Harcerskich i Turystycznych

1

III miejsce uczennicy klasy I h

Konkurs Pieśni Żołnierskich i Legionowych

1

III miejsce uczennicy klasy I g

Projekt „Moja Firma
w Mojej gminie”

26

5 miejsce
w województwie świętokrzyskim

Internetowy Konkurs Wiedzy „Zimowe Igrzyska Olimpijskie Vancouver 2010 – bez tajemnic”

50

Zorganizowanie Gali, spotkanie
z gimnazjalistami, nagrody dla najlepszych

I Konkurs Piosenki „Przebój z jajem”

100

-

Konkurs na emblemat szkoły

58

Dwa wyróżnienia z nagrodami

Konkurs „SUDOKU”

21

3 osoby zakwalifikowały się do etapu wojewódzkiego

Konkurs kulinarny „Wiosenne inspiracje łososiem”

10 

Udział w etapie wojewódzkim 

Projekt „Rekiny przedsiębiorczości” 

 15

Uzyskane dyplomy  

Turniej wiedzy pożarniczej 

10 

Etap powiatowy 

Konkurs plastyczny „Szukamy rady na odpady”

15

I miejsce – etap powiatowy, wyróżnienie w etapie wojewódzkim

„Ekologiczne wędrówki po regionie”

30

II miejsce - etap powiatowy

Konkurs PCK 

20 

Etap wojewódzki 

Konkurs plastyczny ”Pokaż kulturę – chroń naturę”

80

III miejsce – etap powiatowy

Ogólnopolski konkurs na komiks ekonomiczny

1

Wyróżnienie dla uczennicy
klasy IV a

Konkurs „Stoły wigilijne”

2

udział

Zawody sportowe

„Najbardziej usportowiona szkoła”

120

IV miejsce w powiecie

Turniej Piłki Nożnej dziewcząt o Puchar Starosty

18

III miejsce

Zawody pływackie o Puchar Posła na sejm RP K. Miodowicza 

 10

 II miejsce w klasyfikacji na najlepszą szkołę 17 medali w tym 7 złotych

Turniej piłki siatkowej o Puchar Starosty Pińczowskiego

16

I miejsce

Szkolna Liga Piłki Nożnej chłopców

70

-

 

Razem

1 167

 

 

 

Szkolne imprezy i uroczystości
 

Nazwa, rodzaj uroczystości

Uczestnicy
(liczba uczniów)
Inauguracja nowego roku szkolnego.

640
Spotkania, prelekcje, dyskusje w ramach  X Kieleckiego Festiwalu nauki.

320
Uroczysta gala z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Ślubowanie klas I. Sadzenie drzewek.

210
Uroczyste obchody Międzynarodowego Dnia Bibliotek Szkolnych.

350
Otrzęsiny klas I.

200
Konkurs talentów.

30
Akademia szkolna z okazji Dnia Niepodległości.

300
Pierwszy Dzień Języków Obcych.

25
Obchody Dni Patrona Szkoły - uroczysta gala pod hasłem "Pasje cudowny smak życia" połączona z wręczaniem medali "Przyjaciela Szkoły".

350
Uroczyste wigilie klasowe.

550
Wystawienie Jasełek - opowieści "o blaskach  i cieniach ludzkiego życia" dla uczniów naszej szkoły.

250
Spotkanie integracyjne z podopiecznymi WTZ.

70
Bal studniówkowy.

210
Zabawa karnawałowa.

150
Obchody Dnia Kobiet - program satyryczny.

200
Wybór Miss Wiosny.

180
"Inna prawda o sowieckich obozach koncentracyjnych" - spotkanie z autorką przygotowywanej książki poświęconej Łagrom.

70
Zasadzenie "Dębu Pamięci" im. Ignacego Gzieło  i spotkanie młodzieży z wnuczką aspiranta.

70
Uroczyste pożegnanie klas maturalnych.

200
Uroczyste podsumowanie projektu e-learningowego "Rekiny przedsiębiorczości"

25
Złożenie kwiatów przez Samorząd Uczniowski pod pomnikiem Jana Pawła II w rocznicę śmierci Wielkiego Polaka.

10
Uroczysty apel z okazji 219 rocznicy uchwalenia konstytucji III maja.

250
Pokazy doświadczeń z fizyki zorganizowanie  w ramach projektu "Feniks" prowadzone przez pracowników naukowych Uniwersytetu  J.  Kochanowskiego w Kielcach.

70
Sesja naukowa poświęcona XX rocznicy powstania Samorządu Terytorialnego w Polsce prowadzona przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.

75
Turniej wiedzy promujący zdrowy styl życia pod hasłem "Stop Nałogom".

200
"Dzień szkoły bez przemocy".

250
Spotkanie podsumowujące projekt "Moja firma w mojej gminie".

65
Uroczystość pożegnania klas III Zasadniczej Szkoły Zawodowej.

80
Uroczyste zakończenie roku szkolnego.

420

Razem:

5 820

 

Działalność kół przedmiotowych, zainteresowań i organizacji w szkole

Nazwa koła, organizacji Uczestnicy (liczba uczniów)
Warsztatowe zajęcia pozlekcyjne realizowane w ramach Unijnego Projektu "Dać szansę - program warsztatowego wsparcia edukacyjnego młodzieży szkół zawodowych w powiecie buskim" 135
Program "FENIX" 12
Szkolny Klub Europejski 11
Szkolny Klub Medialny Meg@Bajt 15
Koło Plastyczne"Pro-art." 13
Szkolne Koło Teatralne "Lemur" 12
Klub Fascynacji Kulinarnych 26
Szkolne Forum Ekonomiczne 6
Klub Miłośników Poezji 12
Klub Asystentów Bibliotecznych 38
Firma Symulacyjna 37
Kabaret "ESKA" - Ekstra Szkolny Kabaret Antynudowy 9
Spotkanie z geografią i mapą 24
Szkolne Koło Rachunkowości 9
Szkolny Klub Biznesu 14
Szkolne Koło Marketingu i Przedsiębiorczości 31
Przedmioty Zawodowe 50
Zajęcia wyrównawcze dla uczniów o profilu technik hotelarstwa 8
Koło historyczne 35
Koło zainteresowań - WOS 12
Zajęcia wyrównawcze z biologii 32
Koło polonistyczne 78
Centrum Kronikarskie Szkoły 6
Zajęcia biblioterapeutyczne 10
Koło z języka angielskiego - "Chat Corner" 25
Zajęcia dodatkowe z matematyki 78
Zajęcia z języka niemieckiego 3
Zajęcia z języka rosyjskiego 10
Zajęcia z języka angielskiego 54
Taniec nowoczesny 7
Piłka siatkowa dziewcząt 15
Piłka siatkowa chłopców 27
SKS pływanie 14
Międzyklasowa Liga Szkolna - piłka nożna chłopców 32
Piłka nożna dziewcząt 12
Tenis stołowy dziewcząt/chłopców 23
Organizacje młodzieżowe
ZHP 15
PCK 20
TPD 18
PTTK 25
Razem

1013

 

 

Prace na rzecz środowiska lokalnego
 

Rodzaj prac

Uczestnicy
(liczba uczniów)
Udział Drużyny harcerskiej i Pocztu Sztandarowego w obchodach 70 rocznicy wybuchu II wojny światowej. Zapalenie zniczy, złożenie wiązanki kwiatów, udział w polowej mszy za Ojczyznę. 

40
Dwukrotne zorganizowanie na terenie szkoły akcji honorowego oddawania krwi "Młoda krew ratuje życie".

85
Kwesta harcerska na rzecz renowacji nagrobków buskiego cmentarza.

15
„Wieczór z Pieśnią i Poezją Legionową” dla mieszkańców Buska i okolic. Spotkanie z kombatantami.

100
Udział w miejskich obchodach Święta Niepodległości. Złożenie wiązanki kwiatów.

25
Spotkania integracyjne z uczestnikami Warsztatów Terapii Zajęciowej: przedstawienie spektaklu "Wizyta Anioła Stróża", spotkanie z okazji Świąt Bożego Narodzenia.

80
Święty Mikołaj w Domu Dziecka w Pacanowie. Przedstawienie spektaklu teatralnego pt. "Książę szuka żony", zabawa, wręczanie paczek, konkursy.

35
Mikołajkowa wizyta Samorządu Uczniowskiego w szpitalu ortopedycznym "Górka".

20
Przedświąteczna zbiórka żywności dla rodzin ubogich i wielodzietnych w ramach akcji "Bank Drugiej Ręki" zorganizowanej przez PCPR.

10
Otwarcie wystawy "Madonny polskie" w galerii szkolnej.

30
Zorganizowanie kwesty na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Udział harcerzy i Samorządu Uczniowskiego w XVIII finale, wypiek i sprzedaż ciast, przedstawienie spektaklu teatralnego, występy wokalne.

30
"Zostańmy razem ….", czyli spotkanie z uczestnikami Warsztatów Terapii Zajęciowej w naszej szkole. Przedstawienie Jasełek, zorganizowanie poczęstunku.

75
Wystawienie Jasełek dla społeczności miasta Buska i kuracjuszy w parafii Niepokalanego Poczęcia NMP oraz w Sanatorium Marconi.

25
Udział w VI Powiatowych Targach Edukacyjnych.

20
Zorganizowanie Uroczystej Gali podsumowującej internetowy konkurs wiedzy "Zimowe Igrzyska Olimpijskie Vancouver 2010 - bez tajemnic".

90
Przegląd artystyczny szkół w BSCK.

10
Wystawienie scenki teatralnej podczas rekolekcji wielkopostnych dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w kościele NMP.

80
Zbiórka żywności dla uczniów potrzebujących pomocy (pomoc dla PCK).

15
Udział w Nadzwyczajnej Wspólnej Sesji Rady Miejskiej i Rady Powiatu w związku z tragicznymi wydarzeniami w Smoleńsku oraz trwającą żałobą narodową.

55
Uczestnictwo delegacji szkoły w uroczystej mszy świętej na Placu Piłsudskiego w Warszawie po katastrofie w Smoleńsku.

5
Udział w uroczystościach upamiętniających 70 rocznicę Zbrodni Katyńskiej w Kościele św. Brata Alberta w Busku - Zdroju. Zasadzenie "Dębu pamięci" im. Ignacego Gzieło.

60
Udział w uroczystościach obchodów rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja.

25
"Kresy - wspólna przeszłość" - pokaz multimedialny, aukcja zdjęć, wybrane potrawy kuchni kresowej.

50
Współorganizacja Świętokrzyskiego Mitingu Olimpiad Specjalnych w Biegach Przełajowych przy Sanatorium Wojskowym.

15
 
 

RAZEM:

995