To miejsce, w którym miłośnicy informatyki i gier mogą rozwijać swoje pasje, umiejętności i kreatywność w bezpiecznym i przyjaznym otoczeniu. W ramach spotkań uczymy się pracy zespołowej, logicznego myślenia, a także poznajemy nowinki technologiczne . Dbamy, żeby programy były odpowiednio dobrane promowały wartości edukacyjne oraz rozwój umiejętności poznawczych.


Dołącz do nas 🙂
Zainteresowanych zapraszamy do Pana Pawła ( Sala Symulacyjna )



Tworzenie Gry na Podstawie Wyglądu Szkoły
W ostatnich latach, w wielu szkołach na całym świecie, rośnie zainteresowanie tworzeniem gier komputerowych wśród uczniów. Jednym z ciekawszych projektów, który zyskał popularność wśród młodzieży, jest gra stworzona przez członków Klubu „Cyfrowy Świat”. Tym razem uczniowie postanowili wykorzystać swoje umiejętności programistyczne do stworzenia gry komputerowej, która w pełni odwzorowuje wygląd ich szkoły.
Cel Projektu
Głównym celem stworzenia gry na podstawie wyglądu szkoły było nie tylko rozwijanie umiejętności technicznych uczniów, ale również zachęcenie ich do współpracy, kreatywności i myślenia przestrzennego. Członkowie Kółka chcieli stworzyć interaktywną wizualizację szkoły, która mogłaby stać się wirtualnym przewodnikiem po budynku, a także sposobem na utrwalenie ważnych informacji o placówce. Gra ma na celu pokazanie każdemu, kto ją uruchomi, jak wygląda szkoła, jakie ma pomieszczenia i jak poruszać się po niej.
Praca nad Projektem
Praca nad grą rozpoczęła się od zbierania materiałów, które miały posłużyć jako baza do odwzorowania przestrzeni szkolnej. Uczniowie korzystali z planów budynku, zdjęć, a także konsultowali się z nauczycielami, aby jak najlepiej oddać szczegóły budynku. Podzielili się na zespoły, w których każdy miał swoje zadanie – jedni programowali mechanizmy gry, a inni odpowiedzialni byli za tworzenie grafiki .
Mechanika Gry
Gra, Minecraft którą członkowie Kółka wykorzystują jako podstawę, jest pełnoprawnym środowiskiem 3D. Gracz porusza się po wirtualnym odpowiedniku szkoły, odwiedzając różne pomieszczenia, jak klasy, biblioteka. Każde z tych miejsc ma swoje unikalne cechy i detale, które pomagają w lepszym zrozumieniu przestrzeni szkoły. Możliwe jest również rozwiązywanie łamigłówek związanych z nauką w danej klasie.
Technologie Wykorzystane w Projekcie
Dzięki pracy nad projektem, uczniowie zdobyli umiejętności z zakresu programowania, grafiki komputerowej, a także pracy zespołowej, co stanowi cenne doświadczenie w kontekście przyszłej kariery zawodowej.
Korzyści z Tworzenia Gry
Tworzenie gry na podstawie wyglądu szkoły przyniosło szereg korzyści zarówno dla uczniów, jak i samej szkoły. Uczniowie nie tylko zdobyli cenne umiejętności techniczne, ale również nauczyli się pracy w grupie, zarządzania projektem i rozwiązywania problemów. Dzięki zaangażowaniu w projekt, młodzież rozwinęła swoje zdolności analityczne i kreatywne, które z pewnością będą przydatne w przyszłości.
Dla szkoły taki projekt stanowi ciekawą formę promocji. Wirtualna gra może być wykorzystana na dniach otwartych, aby zachęcić przyszłych uczniów i ich rodziców do zapoznania się z przestrzenią szkoły w nowoczesny i interaktywny sposób. Gra może również stać się elementem, który przyciągnie uwagę do technologicznych osiągnięć szkoły.
Podsumowanie
Tworzenie gry na podstawie wyglądu szkoły przez członków Kółka Cyfrowy Świat to przykład tego, jak kreatywność, pasja i zaangażowanie mogą zaowocować praktycznymi projektami, które nie tylko rozwijają umiejętności uczniów, ale również mają pozytywny wpływ na całą społeczność szkolną. Tego typu projekty pokazują, jak łączenie technologii z edukacją może stworzyć nowe możliwości nauki i rozwoju.



Temat Konkursu : Wygeneruj obraz swojej postaci za pomocą AI
Opis:
Wykorzystaj narzędzie AI do stworzenia grafiki przedstawiającej Twoją oryginalną postać. Możesz opisać jej wygląd, strój, charakterystyczne cechy i styl artystyczny, a następnie użyć generatora obrazów AI do stworzenia ilustracji. Po wygenerowaniu obrazu, przeanalizuj, na ile spełnia on Twoje oczekiwania i co można by poprawić.
Cele zadania:
- Rozwijanie kreatywności i umiejętności opisywania postaci.
- Zapoznanie się z narzędziami AI do generowania grafiki.
- Analiza efektów pracy sztucznej inteligencji w porównaniu do własnej wizji.



Wygrały Pracę : Patrycja Stochlińska , Weronika Prędka




Tworzenie Animacji z Wykorzystaniem AI
Cele:
- Rozwijanie kreatywności i umiejętności artystycznych uczniów.
- Wprowadzenie do podstaw animacji.
- Wspólne tworzenie krótkich filmów animowanych.
- Praca z AI oraz narzędziem CapCut.
Materiały:
- Komputery z oprogramowaniem do animacji.
- Tablety graficzne.
Korzyści:
Udział w kółku animacji to nie tylko świetna zabawa, ale także okazja do rozwijania kreatywności, wyobraźni i umiejętności technicznych. Uczestnicy uczą się pracy zespołowej, prezentacji swoich projektów oraz zdobywają doświadczenie w różnych technikach animacji. Dodatkowo, mogą brać udział w konkursach i poznawać innych pasjonatów tej dziedziny.
Podsumowanie:
Animacja to fascynujące hobby, które daje wiele satysfakcji. Członkowie kółka mają szansę rozwijać swoje pasje i tworzyć unikalne projekty, łącząc sztukę z nowoczesną technologią.





Opis projektu banera reklamowego dla klubu „Cyfrowy Świat”
Baner reklamowy dla klubu „Cyfrowy Świat” ma na celu przyciągnięcie uwagi młodszej technologicznie zainteresowanej grupy odbiorców, którzy pasjonują się nowoczesnymi technologiami, grami komputerowymi i cyfrowymi trendami.
W centralnej części banera, na pierwszym planie, znajduje się logo klubu „Cyfrowy Świat”, które jest nowoczesne, dynamiczne i odzwierciedla technologiczną estetykę w formie stylizowanych liter i grafiki nawiązującej do świata cyfrowego.
Grafika używa intensywnych kolorów, takich jak niebieski, fioletowy, czy neonowe akcenty, które kojarzą się z nowoczesnością i technologią. Tło w ciemnym kolorze z delikatnymi, futurystycznymi wzorami nadaje charakteru.
Obraz zawiera elementy związane z cyfrowym światem: komputery, kody , gry wideo, elementy VR (wirtualnej rzeczywistości), postacie z gier, symbole sztucznej inteligencji. Dynamiczne linie, które mają symbolizować szybkość, innowacyjność i nieustanny rozwój technologii.
Reklama w postaci wydrukowanego ogromnego plakatu zawiśnie na dniach otwartych szkoły, gdzie na stoisku prowadzonym przez klubowiczów będzie można osobiście zanurzyć się w VR ( Meta Quest ), lub przejść się korytarzami naszej wirtualnej szkoły.

