Created string item:644:title for text group menu: A K T U A L N O Ś C I

   Projekt

Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości

ma przygotować młodzież szkół ponadgimnazjalnych

do podejmowania  działalności gospodarczej.

Uczestnicy projektu wezmą  udział w cyklu spotkań nakierowanych na promocję idei przedsiębiorczości.

W szkolnych biurach MIP będą mogli uzyskać bezpłatną pomoc w zakresie preinkubacji.

W celu podnoszenia wiedzy i kwalifikacji z wykorzystaniem technologii ITC uczestnicy projektu

otrzymają bezpłatny dostęp do platformy e-learningowej.

Relacja ze spotkania rozpoczynającego działalność MIP 

ZAKOŃCZENIE PROJEKTU 

23 Listopada odbyla się konferencja podsumowująca działania w ramach projektu.

Wzięli w niej udział przedstawiciele naszej szkoły.

   

 

                           Uczestnicy projektu ,którzy brali udział we wszystkich etapach projektu uzykali certyfikaty poświadczające Ich pierwsze doświadczenia zawodowe.

 

 

Uczestnicy projektu zgodnie przyznali,że udział w projekcie przyniósł wiele korzyści. Wśród najczęściej wymienianych były; poznanie swoich mocnych i słabych stron, nabycie umiejętności pisania biznesplanu, wiedza o finansach firmy.

W projekcie brało udzial 100 uczniów z woj. świętokrzyskiego i poreginu radomskiego.  Reprezentowali szkoły o różnych profilach kształcenia zawodowego, ale zakres tematyczny zajęć w ramach projektu okazał się bardzo interesujący dla wszystkich.

Bartosz Fijałkowski w  imieniu uczestników projektu z naszej szkoły

przdstawił wnioski i korzyści wynikające z udziału w tym przedsięwzięciu.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

23 stycznia 2012r. odbyło się w naszej szkole  pierwsze spotkanie w ramach projektu

Mlodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości

Zajęcia dotyczyły koncepcji marketingu mix, analizy SWOT i podejmowania decyzji.

 

 

 

Panowie: Tomasz Kosiński i Robert Milczarczyk rozpoczynają pierwsze spotkania MIP

 

 

 

 

 

 

 

Wszyscy uczestnicy w skupieniu

wysłuchali wykładu.

 

 

 

 

 

 

Po krótkim  zapoznaniu się z literaturą przedmiotu odbyła się bardzo interesująca debata

o uczniowskich pomysłach biznesowych.

 

30 stycznia 2012r. odbyło się  kolejne spotkanie w ramach projektu MIP .

Tym razem trener, Pan  Piotr Czekaj zapoznał młodzież z możliwościami wykorzystania technologii ITC

w prowadzeniu dzialalności gospodarczej.
 

 

 

 

 

 

 

Krótkie wprowadzenie do wykladu.

 

                                                                                                          Prezentacja programów biurowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

Najbardziej fascynującą informacją dla słuchaczy było poznanie zasady dzialania chmury internetowej...

.......to niewiarygodne,że można prowadzić firmę "bujając w obłokach" - czyli pracować w chmurze,

stwierdzila Kaja -uczestniczka projektu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczestnicy spotkania, pomimo późnych godzin popołudniowych z zaciekawieniem wysłuchali informacji             o zasadach legalności i innych aspektach prawnych  korzystania z technologii komputerowej.

6 lutego 2012r. kolejne spotkanie w ramach MIP

Tajniki księgowości i podatków odsłonila przed przyszłymi  przedsiębiorcami

Pani Danuta Papaj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dobrze przemyślany zakres działania oraz  nazwa  firmy  to bardzo ważne decyzje przed rozpoczęciem działalności gospodarczej,  zaznaczyła na początku wykładu Pani Danuta.

 

 

 

 

 

 

 

Najwięcej pytań od młodzieży wiązało się z  wyborem  formy opodatkowania ,czyli

co zrobić aby płacić niskie podatki , a równocześnie działać zgodnie z literą prawa.

Pani trener przystępnie  wyjaśniala różnice w zasadach opodatkowania, zaproponowała też doradztwo indywidualne dla przyszłych " inkubatorowych przedsiębiorców ".

 

 

 

 

 

 

 

Dyskusja o meandrach działalności gospodarczej toczyła sie nawet podczas spożywania posiłku,

o które na każym spotkaniu zadbali realizatorzy programu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.

 

27 lutego 2012r. odbyły się  kolejne warsztaty w ramach zajęć

Młodzieżowego Inkubatora Przedsiębiorczości.

Tym razem zajęcia poprowadził Pan Tadeusz Pęczek  - Prezes Zarządu Izby Gospodarczej "Grono Targowe Kielce" oraz wlaściciel firmy consultingowej EPRD.

W zajęciach  z młodzieżą  zawsze  uczestniczy opiekunka grupy Krystyna Kaszuba.

 Tematem obszernego wykładu Pana Prezesa i późniejszej dyskusji  były cechy i postawy

osób przedsiębiorczych.

Dzięki temu wykładowi wiele się o sobie dowiedzieliśmy.

Nasz trener jest prawdziwą kopalnią  wiedzy o meandrach prowadzenia własnej firmy.

Wiele cennych uwag i spostrzeżeń z pewnością wykorzystamy w przyszłości.

Dzięki spotkaniom warsztatowym wiemy jakie cechy powinien posiadać dobry, prawdziwy biznesmen.

Nie sądziliśmy, że etyka w biznesie  jest czymś tak ważnym i cenionym  -

mówili uczniowie po zakończeniu spotkania.

5 marca odbyły się zajęcia z Panem Wojciechem Borowieckim
Dyrektorem BCO Biura Doradztwa Biznesowego.

Podczas zajęć trener wyjaśnił uczestnikom spotkania

jakie cechy powinien mieć dobry biznesplan ,

a szczególną uwagę zwrócił na jego celowość i szczegółowość.

Po raz kolejny uslyszeliśmy od autorytetu w sferze  biznesu, że najważniejsze,

to mieć świadomośc celu działania.

Drugim istotnym punktem spotkania była analiza źródeł finansowania przedsięwzięcia.

 

 

 

 

 

 

Puentą bardzo interesującego spotkania może  być Mickiewiczowskie:

"Mierz siły na zamiary , nie zamiar według  sił".

 

26 marca odbyły sie ostatnie warsztaty w ramach realizacji projektu

Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.

Zajęcia prowadzone przez doświadczonego trenera Pana Wojciecha Borowieckiego

były bardzo interesujące i tym razem  bardzo pracowite.

 Przyszli przedsiębiorcy sprządzali biznesplan oraz wypełniali wniosek aplikacyjny

o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Uczniowie usłyszeli wiele cennych wskazówek jak prawidlowo sporządzić taki wniosek,

aby podczas oceny uzyskał on akceptację komisji przyznającej fundusze unijne.

 

 

 

 

 

 

 

Beata i Kasia skrupulatnie, krok po kroku sporzadzają wniosek aplikacyjny.

To bardzo ważne ,aby napisac go zwięźle

ale też wyczerpująco i konkretnie , bo komisja rekrutacyjna nie może mieć wątpliwości podczas oceny wniosku   -
zgodnie stwierdziły uczestniczki projektu.

W spotkaniu uczestniczyla także Pani Agata Fatek -  Dyrektor projektu ,

która za zakończenie zajęć wręczyła każdemu uczestnikowi  cetyfikat ukończenia . 

Karolina, Bartosz i Klaudia  -  szczęśliwi posiadacze certyfikatów.  

Na zakończenie zajęć , tradycyjnie,  wspólne zdjęcie wszystkich uczestnikow projektu.

 

29 marca spotknie z Pania Katarzyną Kossek

ze Stowarzyszenia Integracja i Rozwój 

w sprawie organizacji praktyk wakacyjnych dla uczestników

Młodzieżowego Inkubatora Przedsiębiorczości.
 

 

 

 

 

 

 

W czasie wakacji  wybrani uczestnicy  projektu odbyli praktyki w ramach projektu MIP.

Byli to : Magdalena Badura. Karolina Burchan, Beata Bujny, Katarzyna Juszczyk, Sylwia Zadara

kolejnym etapem udzialu w projekcie bylo sporządzenie Biznesplanu przedsięwzięcia.

Na podstawie oceny biznesplanów kolejna grupa uczestników projektu zostala zakwalifikowana

ostatniego etapu projektu  - preinkubacji.

27 września 2012r. odbylo się w szkolnym biurze MIP spotkanie informacyjne

z  Panią Agatą Fatek - Dyrektorem projektu   związane z działaniami

w zakresie doradztwa i preinkubacji. 

 

 

 

 

 

 

 

Magdalena Badura, Beata Bujny, Karolina Burchan i Sylwia Zadara z klasy IVh

to uczestniczki etapu preinkubacji .

Właśnie podpisują umowy dotyczące tego etapu z księgowym MIP Panem Przemyslawem Wróblem.