- 9222 odsłony
Staff training in Spain
W dniach 5-9.03.2018r. sześć reprezentantek naszej szkoły przebywało w Hiszpanii.
Celem głównym tego typu wyjazdów jest podniesienie kompetencji językowych, kształtowanie otwartości na różnorodność językową i kulturową, wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz innowacyjnych metod nauczania.
W wyjeździe biorą udział nauczyciele z naszej szkoły Anna Kowalska, Agnieszka Bałaga, Angelika Bilewska, Agnieszka Zielińska Anna Marzec i Marta Łoboda.
Leganes to miasto położone około 11 km od Madrytu.
Pierwszy dzień spędziłyśmy na zwiedzeniu szkoły.
Przed budynkiem szkoły.
Andrea uczennica klasy IV Gimnazjum opowiedziała nam o tutejszym systemie edukacji. Wskazując na znaczące różnice w stosunku do innych szkół hiszpańskich.
Mieliśmy możliwość odwiedzenia uczniów przedszkola, szkoły podstawowej oraz gimnazjum.
Naszymi przewodnikami byli tutejsi uczniowie.
Zwiedziliśmy sale lekcyjne, bibliotekę, stołówkę i salę gimnastyczną.
Udział w projekcie i zwiedzanie różnych krajów europejskich pozwala nauczycielom na poszerzenie wiedzy dotyczącej systemów edukacyjnych funkcjonujących w danym kraju.
Jest to szansa na innowacyjne podejście do dotychczasowych metod nauczania w szkole, zapoznanie z kulturą, poszerzenie wiedzy historycznej dotyczącej krajów partnerskich.
Miałyśmy możliwość rozmowy z nauczycielami i obserwowanie różnorodnych zajęć lekcyjnych. Projekt Erasmus + umożliwia nauczycielom rozwój osobisty, a pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki. Pozwala tworzyć ciekawsze ćwiczenia czy wprowadzać innowacyjne metody nauczania, a w rezultacie mocniej angażować uczniów w proces nauczania
– uczenia się.
_____________________________________________________________
Madryt
Popołudniu odwiedziłyśmy stolicę Hiszpanii. Poniżej filmik z wyjazdu.
https://www.magisto.com/album/video/MDpxQlhCBlgiLnwHDmEwCXt3?l=vswi&o=a&c=e&et=1&t=CShZOysQTkIxU390EnR7CgInDDcrH2sHCThgb
0B1D0dgWQR1QmoOQWBTAXVFcAtfZxUNb0MjWUcwUgZwFCEKQGYGUHZIJlxL
Miejsc na mapie, w trakcie zwiedzania Madrytu jest wiele, że ciężko zdecydować,
które jest najważniejsze. Dlatego też nie tracąc zbędnego czasu spacerem
udałyśmy się do centrum miasta.
Madryt to trzecia największa metropolia Unii Europejskiej z ponad 3,4 mln mieszkańców,
oraz miasto którego początki sięgają II wieku p.n.e
Pałac Królewski to jeden z symboli Madrytu.
Pamiątkowe zdjęcia na zerowym kilometrze na Placu Sol i pod stadionem Santiago Bernabeu.
______________________________________________
Następne dni w szkole
Ogromna popularnością cieszyły się zajęcia plastyczne prowadzone przez nasze koleżanki Annę Marzec i Martę Łobodę, które przybliżały hiszpańskim uczniom polskie wielkanocne tradycje. Uczniowie sporządzali ozdobne pisanki z przygotowanych materiałów.
Uczestniczyliśmy w zajęciach języka angielskiego, hiszpańskiego, matematyki, zajęciach technicznych, informatyce itp.
Poniżej filmik z lekcji.
Należy podkreślić szczególną rolę nauczyciela w szkole w Leganes, który jest dla ucznia bardziej przewodnikiem niż prowadząca osobą zajęcia przy tablicy zajęcia. Uczniowie zdecydowanie więcej pracują samodzielnie lub w grupach (2,3,4osobowych), a nauczyciel w każdej grupie wyjaśnia niezrozumiale kwestie.
Koniecznie pamiątkowe zdjęcie.
Uczniowie mieli możliwość nauki języka polskiego poprzez lekcję poprowadzoną przez Angelikę Bilewską.
Młodzież poznała podstawowe zwroty z języka polskiego (związane z różnymi sytuacjami komunikacyjnymi), a także kulturę i obyczaje polskie.
Poznali podstawowe słowa i zwroty przydatne w codziennych rozmowach ( tj. przedstawianie się, powitanie, pożegnanie, zapytanie o drogę, przedstawianie swojej rodziny, przyjaciół, small talk -pogoda, samopoczucie, czas wolny).
Na lekcjach dzieci z tutejszej szkoły, podczas zajęć, które obserwowałyśmy, korzystały z podręczników oraz różnorodnych platform edukacyjnych.
Rozwiązywały zadania, które ukierunkowane były na logiczne myślenie i praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy.
Pamiątkowe zdjęcie w drodze do szkoły.
Agnieszka Zielińska poprowadziła lekcje dotycząca polskich legend m.in. o smoku wawelskim.
Z kilku słów uczniowie musieli ułożyć historię dotycząca legendy. Następnie wzięli oni udział w quizie o Polsce. Uczniowie mieli problem z odgadnięciem niektórych haseł, jednak dzięki pracy zespołowej, poradzili sobie
na piątkę z plusem!
W zbiorach bibliotecznych Ania znalazła literaturę polska '"Quo Vadis" H. Sienkiewicza.
Uczniowie z tutejszej szkoły, zrobili niespodziankę naszym nauczycielom na lekcji hiszpańskiego. Zaprezentowali ciekawą formę prowadzenia zajęć, w formie scenek dotyczących popularnych postaci mitologicznych.
Agnieszka Bałaga poprowadziła lekcję historii - poznanie najważniejszych wydarzeń z historii Polski od powstania państwa polskiego do II wojny światowej w 20 minut ! Następnie weryfikacja wiedzy w quizie.